Производите што пристигнуваат од Кина најверојатно ќе поскапат, бидејќи цената на транспортот е драстично зголемена и е трипати поголема во споредба со истиот период минатата година.
Критичниот недостиг на контејнери за испорака доведе до овој скок, како и доцнења во испораките од таа земја. Кој процент ќе се одрази на цената на кинеската стока во малопродажбата, но во овој момент не може точно да се предвиди. Увозниците проценија дека зголемувањето на пазарот ќе биде од 20 на 25 проценти.
Сопствениците на продавници за кинески производи велат дека сè зависи од трговците на големо.
-Сè уште немаме купено стока што пристигнала во поскапи контејнери – посочуваат во кинеска стоковна куќа.
-Не знаеме што ќе се случи, сето тоа зависи од однесувањето на трговците на големо. Ако ги зголемат цените, тогаш и ние.
Компанија која се занимава со посредување при наоѓање и испраќање на стоки од Кина, проценува дека потрошувачите сигурно ќе мора да плаќаат повеќе за производите што доаѓаат од таа земја, доколку оваа состојба трае.
-Цената на превозот од Кина е повисока кон целиот свет, а не само кон нашата земја, а референтните податоци од страницата FBX, која го следи индексот на транспорт на контејнери, покажуваат дека сега е трипати поскап во споредба со истиот период минатата година. скоро 6.000 долари по контејнер.
Кога превозот станува поскап, некој мора да ги сноси тие трошоци. Овие можат да бидат добавувачи, трговци или потрошувачи. Во некои ситуации, овој товар го сносат трговците на големо и мало со намалување на нивните маржи за да ги задржат клиентите. Сепак, помалите компании нема да можат да ги поднесат тие трошоци. На крајот, компаниите ќе одлучат што е најдобро за нив.
Цената на превозот скокна, бидејќи, како што се објаснува, нема контејнери.
-Кина произведува и извезува стоки што одат во контејнери, но тие не се враќаат, бидејќи остатокот од светот нема толку пласман на пазарот на таа земја и така се појавија потешкотии.
Марк Јегер, извршен директор на „Redwood Logistics“, рече дека во споредба со март минатата година, цените на транспортот со контејнери од Кина кон Европа и САД се зголемени за 300 проценти. Тој посочува дека цените на самото место одат до приближно 6.000 УСД по контејнер, во споредба со вообичаената тарифа од 1.200 УСД.
Новинските агенции известуваат дека пандемијата и нееднаквиот глобален економски раст доведоа до проблеми со недостаток на контејнери, најпрво во Азија, но и другите делови на светот беа погодени.
Во Кина, компаниите со недели чекаа контејнери за испорака на стоки, плаќајќи високи стапки на такси, што предизвика големо зголемување на трошоците за испорака. Ова влијае на сите компании кои треба да испорачуваат стоки од таа земја, но особено на оние што се занимаваат со трговија преку Интернет и потрошувачите кои можат да го понесат товарот на повисоки трошоци.