Летната сезона во Црна Гора е во полн ек, а гости има како да е претсезона.
Според официјалните податоци на Туристичката организација на Будва, од Јаз до Буљарица летуваат 29.707 туристи, што е за петтина помалку од лани во истиот период. Очекувањата дека ќе ги замениме рускиот и украинскиот пазар во следната година или две се крајно несериозни, предупредува членот на угостителската асоцијација на Будва, хотелиерот Иван Ивановиќ.
Туристичката сезона ги разоткри сите проблеми со кои Будва се соочува со години – од лошата, практично непостоечка стратегија за развој на туризмот, нејасниот концепт дали сака да биде елитна или масовна туристичка дестинација, град на забава или место за одмор, до тоа дека потпирањето на индивидуалните пазари, источните и регионалните, оваа година чини многу.
Сето тоа доведе до тоа дека во екот на летото Будва изгледа како да е во претсезоната.
Туристичките работници ги гледаат причините зошто моментално само една третина од приватното сместување во градот е полно и дека ниту хотелиерите не можат да се пофалат со полн капацитет, во отсуство на украински и руски гости, како и туристи од регионот, кои традиционално беа клучни за добра посетеност во екот на летото. Нивниот недостаток не се компензира со другите пазари.
И додека се очекува од следната недела пополнетоста евентуално да биде поголема, според официјалните податоци на Туристичката организација на Будва, од Јаз до Буљарица во моментов летуваат 29.707 туристи, што е дури за петтина помалку од лани во истиот период.
Во приватно сместување одмараат 15.750 гости, како што велат за „Вијести“ во ТО Будва или за 32 отсто помалку од средината на јули минатата година, додека во хотелите се регистрирани 12.984 туристи – седум отсто помалку од лани.
Од вкупниот број гости, 3.130 се од Русија, 2.275 од Украина, 4.587 од Србија, додека 1.437 се од Босна и Херцеговина.
Членот на угостителската асоцијација на Будва, хотелиерот Иван Ивановиќ за „Вијести“ изјави дека сезоната е под сите очекувања.
„Има многу причини за тоа, мислам дека бевме премногу оптимисти со оглед на многу добрата посетеност во претсезоната. Во тој период имавме голем број туристи од Скандинавија, Германија, Франција, Велика Британија… Но моравме да знаеме дека тоа се гости кои традиционално сакаат да доаѓаат во претсезоната и ретко летаат во овој период. Мислам дека секоја изјава на туристичките работници и од Министерството за туризам и од Националната туристичка организација – дека ќе ги замениме рускиот и украинскиот пазар во следната година или две – е крајно несериозна. Зашто, генерално, стратегијата или немањето, да се засноваме на тие пазари, сега е најдобар доказ дека тоа било крајно погрешно“, нагласи Ивановиќ.
„Да не зборуваме за приватно сместување, кое во овој период беше „исполнето“ главно со гости од истокот и пазарот од регионот кој исто така пропадна, особено Србија. Значи ние плаќаме за се што направивме во последните години, односно немањето сериозна стратегија да го надоместиме недостатокот на одреден пазар“, додаде тој.
Бранка Џогановиќ, директорка на Здружението на приватни даватели на сместување во Црна Гора, вели дека е шпиц на туристичката сезона, а зафатеноста на приватните сместувачки капацитети во моментов е околу 30 проценти.
„До 20 јули се очекува значителен број на гости, врз основа на потврдени резервации. Претежно се гости од регионот и од дијаспората. Исто така, секогаш имаме одреден број гости кои доаѓаат без резервација или најава. Во однос на најавите што ги имавме во подготвителниот период, исполнетоста на капацитетите е значително помала, што веќе беше видливо во мај и тоа требаше да биде сигнал дека мораме да преземеме нешто. Но, сепак делуваме спонтано, неорганизирано на локално ниво и тоа го плаќаме секоја година со се пократка и пократка сезона. Ова не важи само за Будва, туку повеќе или помалку за сите општини“, посочи таа.
Според неа, во март се појавиле информации за проблеми во авиосообраќајот кои предизвикале откажување на илјадници летови, а тоа „предизвикал големи проблеми кај поединечните гости и јасно е дека не можеме да сметаме на значителен број туристи кои пристигнуваат со авион. .
„Тоа се одрази и на послабата побарувачка за изнајмени возила. Со оглед на високите цени на горивата, на кои не можеме да влијаеме, неопходно беше на градско ниво да се создадат и рекламираат сет на удобности за гостите – поповолна цена за паркирање. , поповолна цена за мебел за плажа , затоа што знаеме дека на плажа најмногу доаѓаат гости од регионот и дијаспората, поповолна цена за автобусите кои носат организирани групи.Цената на поминување низ Созина, по автопат, можеше да биде корегирана… Зголемени се цените на билетите за траект, не се добри слики за слабо контролирани дневни гужви“, нагласува таа.
Тој предупредува дека „приватното сместување, единствено со поволна цена, не може да ја направи дестинацијата прифатлива“. Секој мора да биде свесен за својата одговорност и да придонесе.