Ласе Столи, 17-годишен Германец, живее во возови од август 2022 година, кога го напуштил удобниот живот на својот семеен дом за минималистички живот на шините.
За помалку од две години, тој поминал 650.000 километри низ Германија, што е повеќе од 15 патувања низ светот. „Да можам да одлучувам секој ден каде сакам да одам е едноставно прекрасно, тоа е слобода“, изјави Столи за АФП во кафуле на железничката станица во Франкфурт.
Патува со ранец од 30 литри и не му треба многу за да живее. Најголем трошок од 5.888 евра бил билетот за германската железница од прва класа што го добил со попуст. Благодарение на оваа претплата, тој има пристап до првокласните салони на станиците каде што може бесплатно да јаде и да си ги пере алиштата во мијалниците, кои потоа ги суши во воз навечер. Се мие во овие салони. Се тушира на базен во близина на станицата.
Тој е навикнат да спие на седиштата од прва класа кои му станале толку удобни што му е тешко да заспие во нормален кревет. „Ми недостасува нишањето на возот“, рече тој. По завршувањето на училиштето, тој нашол работа со скратено работно време како хонорарен програмер за мал стартап, што му овозможувало да работи во воз.
„Сакам да можам само да гледам низ прозорецот, да гледам како минува пејзажот… и да го истражувам секој агол на Германија“, рече тој. Сепак, ништо не сугерира дека може да живее таков номадски живот. Како дете, тој немал никаков интерес за железницата, никогаш не поседувал електричен воз и само двапати патувал со брз воз пред да одлучи постојано да живее на шините.
По завршувањето на гимназијата планирал да направи пракса како програмер. Тоа не успеало, но потоа случајно наишол на документарен филм за човек кој живеел во возови. „Мислев дека можеби и јас можам“, рече тој. Отпрвин, неговите родители се обиделе да го одвратат од тоа. Но, сфаќајќи дека тој решил да го направи тоа по секоја цена, конечно решиле да го поддржат.
На почетокот не му било лесно. Нему му било тешко да спие во воз и често се враќал кај родителите. Во меѓувреме се навикнал. Тој дури нашол девојка во салонот за прва класа на станицата во Келн. Животот на германските железници, кои често се критикувани дека се во жална состојба поради долгогодишното недоволно инвестирање, не е секогаш лесен. „Одложувањата и другите проблеми се секојдневие“, рече тој.
Дојче бан не сакале да го коментираат необичниот патник. Во добар дел од 2023 година и почетокот на 2024 година, вработените во железницата често штрајкувале за подобри плати и услови за работа. Поради ова морал да спие на аеродроми. Но, тој не се изморил. На прашањето уште колку планира да живее вака, тој одговорил: „Можеби една година, можеби пет. Засега добро се забавувам и секој ден откривам нови работи“.