Се чини дека „Мерцедес-Бенц“ пронашол начин да избегне присилни отпуштања – нудејќи им на вработените дарежливи пакети за отпремнина за доброволни заминувања.
Според новите извештаи, околу 4.000 вработени веќе ја прифатиле понудата, а некои од нив ќе добијат до 540.000 евра (580.000 американски долари) за да ја напуштат компанијата.
Иако станува збор за значителни индивидуални плаќања, долгорочната пресметка е во корист на „Мерцедес“, кој би можел да заштеди неколку милијарди евра со овој потег, пишува порталот „Карскоупс“. Производителите на автомобили генерално се обидуваат да избегнат присилни отпуштања бидејќи таквите процеси се сложени, скапи и имаат негативно влијание врз моралот на преостанатите вработени.
Кој може да си замине?
Програмата за доброволно заминување беше лансирана минатиот април и е насочена кон речиси сите вработени – од канцелариски персонал и ИТ специјалисти до инженери и менаџери на средно ниво. Многу од тие работници се заштитени од отпуштања до крајот на 2034 година, поради што „Мерцедес“ мораше да излезе со понуди што е тешко да се одбијат.
Според „Ханделсблат“, некои работници добиле таканаречен „турбо-бонус“ за брза одлука за заминување. Долгорочните вработени во такви случаи би можеле да сметаат на шестцифрени суми. На пример, 55-годишен лидер на тим со три децении искуство и месечна плата од околу 9.000 евра би можел да добие пакет за отпремнина од речиси 600.000 евра. Дури и вработените на средина од кариерата си заминале со износи од 100.000 евра и повеќе, во зависност од степенот на плата и должината на работниот стаж.

Дел од поголем план за штедење
Помеѓу 30.000 и 40.000 вработени можат да аплицираат за програмата. Сепак, компанијата го задржува правото да го одбие барањето ако процени дека лицето е на клучна позиција што не сака повторно да ја пополни. Досега, наводно, само неколку барања се одбиени.
Програмата ќе трае до март 2026 година, а компанијата очекува повеќе заминувања како што се приближува рокот. Сето ова е дел од поголем план за намалување на трошоците со цел заштеда од приближно пет милијарди евра до 2027 година. Компанијата се соочува со голем број предизвици, вклучувајќи пад од 12 проценти во продажбата во последниот квартал. Дали помалата работна сила ќе го направи Мерцедес постабилен во денешните променливи услови, останува да се види.