Експертите од Волстрит проценуваат дека Фајзер (во соработка со Бионтек) и Модерна ќе заработат дури 32 милијарди долари приходи од вакцината. Си-Ен-Ен понатаму објави дека „вредноста на нематеријалните средства (репутација) на овие две компании не е вклучена во тоа“.
Таа вредност може драстично да се зголеми доколку помогнат да се стави крај на најголемата здравствена и економска криза на модерното време.
Значи, станува збор за „мали“ компании, кои им беа познати само на неколкумина од пандемијата, а сега се гиганти во областа на фармацијата и биотехнологијата. Таков пример е Модерна, која е на чекор од добивање дозвола од Администрацијата за храна и лекови во САД, со цел да се започне со дистрибуција на вакцини.
Банкарските аналитичари Морган Стенли велат дека само Фајзер може да заработи 19 милијарди долари во 2021 година, над 975 милиони долари оваа година. Тој приход се дели со партнер од Германија, Бионтек. Аналитичарите одат чекор понатаму, фокусирајќи се на 2022 и 2023 година, кога гигантот може да оствари нови 9,3 милијарди долари приход.
Тоа е рок до кога мнозинството од глобалното население треба да се вакцинира.
Модерна веќе вреди околу 62 милијарди долари, а нејзините акции скокнаа за неверојатни 700%. Морган Стенли вели дека најмалку половина од таа капитализација е поврзана со вакцината „ковид-19“. Голдман Сакс дава модерна слика за иднината за Модерна, со прогноза дека во 2021 година ќе заработи 13,2 милијарди долари од продажба на вакцината.
Ова се, навистина, зачудувачки бројки за компанија која имала „само“ 60 милиони долари приходи во 2019 година, и никогаш порано не лиценцирала некој од своите производи. “Тоа е епска приказна. Историско достигнување во развојот на лекови. Создавањето нова технологија во толку млада фирма, која ќе биде подготвена во моментот на најтешката пандемија во последните сто години, е тешко да се замисли”, рече Алан Кар, кој е познат аналитичар.
Од друга страна, повнимателните аналитичари укажуваат на фактори што фрлаат поинакво светло на потенцијалните приходи и заработка од продажба на вакцини. Тие сметаат дека еуфоријата околу големиот профит може да трае кратко, со оглед на начинот на финансирање на овие вакцини и бројот на компании што влегоа во трка да ги направат.
Поради итна потреба за вакцина, владите и донаторите инвестираа милијарди во проекти за нивно создавање и тестирање. Според фирмата за анализа на научни податоци Airfinity, владите обезбедија 7,2 милијарди евра, а непрофитните организации 1,65 милијарди евра. Само мал дел од инвестицијата, околу 2,9 милијарди евра, беше обезбедена од самите фармацевтски компании.
Затоа, некои производители се откажаа од својот профит однапред во првата фаза на вакцинација. Големиот американски производител на лекови Johnson & Johnson и британската AstraZeneca, која соработува со биотехнолошка компанија со седиште во Универзитетот во Оксфорд, се обврзаа да ја продадат вакцината по цена што ги покрива нивните трошоци.
Нивните вакцини се многу поевтини од другите. На пример, AstraZeneca наплатува 4 УСД по доза за својата вакцина, додека вакцината на Модерен чини 37 УСД по доза. За разлика од AstraZeneca, која го финансираше развојот на вакцината исклучиво со народни и донаторски пари, Модерна се здоби со најголем дел (1,3 милијарди долари) на пазарот на капитал.