Режисер на филмот ќе биде Џејмс Лукас, Лусијан Фројд беше еден од најголемите уметници на ерата, „Јас сум заинтересиран за луѓето како животните“, рече тој.
Покрај тоа што е внук на таткото на психоанализата, Лусијан Фројд бил еден од најголемите уметници од втората половина на 20 век, голем сликар, познат на пошироката јавност по неговиот карактеристичен портрет на Елизабета II, според некои најдобар, но и најконтроверзен. Но, се чини дека покрај неговата импресивна уметничка работа, во која посебно место заземаат мошне реално обоените актови, Фројд ќе остане запаметен и по неколку интересни факти од неговиот живот, па наскоро ќе биде прикажан и филм за неговото пријателство со познатата манекенка Кејт Мос да се направи.
Филмот со наслов „Мос и Фројд“ ќе го режира оскаровецот Џејмс Лукас, а според првите најави Кејт Мос ќе ја игра британската актерка Ели Бамбер, најпозната по улогите во „Змијата“ и „Ноќни животни“. а Фројд ќе го игра Дерек Јакоби од „Убиство во Ориент Експрес“.
Филмот нормално ја следи манекенката на врвот на нејзината слава на почетокот на новиот милениум, кога таа беше заштитно лице на т.н. „хероински шик“ од ерата на манекенството, а нејзиното лице красеше бројни рекламни кампањи за водечките светски брендови – Диор, Келвин Клајн, Римел и Дејвид Јурман. Фројд, од друга страна, беше добро етаблирана уметничка ѕвезда во тоа време, и иако ретко сликаше познати личности – кога од него беше побарано да ја наслика принцезата Дијана, на пример, тој одби, истакнувајќи дека не може да го избегне тој „гламурозен сјај“, што беше во спротивност со неговиот интимен пристап кон реализмот – тој ја покани Кејт Мос да му позира, наводно откако прочитал интервју во кое таа рече дека една од нејзините животни цели е да позира за него. Беше 2002 година, а Мос беше бремена со ќерката Лила Грејс.
„Бидејќи ова е моја лична приказна, од суштинско значење беше да бидам вклучен со Џејмс [Лукас] во сите аспекти на развојот на проектот“, рече Мос, кој е извршен продуцент на филмот.
„Воодушевена сум од кастингот и возбудена што филмот наскоро ќе почне да се снима, едвај чекам да го видам“, изјави Мос, која исто така се пофали дека е единствената личност со тетоважа на Лусијан Фројд. Како што рекла еднаш во едно интервју, славната сликарка – која научила да тетовира со трајно мастило и скалпел за време на краток престој во морнарицата во Втората светска војна – понудила да истетовира две мали ластовички во основата на ’рбетот.
„Тој ми кажа кога беше во морнарицата, кога имаше деветнаесет години и правеше тетоважи за морнари. Реков дека ми се допаѓаат птиците, а тој рече: „Јас правев птици. И ми покажа слика од пиле наопаку долу во кофа“, се сеќава таа. Манекенката која по некои нејзини изјави од тој разговор ја нарекоа „девојката со тетоважа од милион долари“. „Се прашувам колку колекционер би платил за тоа? Неколку милиони? Ако сето тоа тргне наопаку, би можела да се обратам за пресадување кожа и да ја продадам!“, изјави таа.
За време на интервјуто, таа трогателно зборуваше за средбата со Фројд – кој почина во јули 2011 година на 88-годишна возраст. Откако во едно интервју го именуваше како личност која најмногу би сакала да ја запознае, два дена подоцна, ќерката на Фројд, Бела, која е модна дизајнерка, се јавила и рекла дека би сакал да ја запознае.
Бела ми рече: „Само сака да оди на вечера со тебе. Не доцни“. Отидов кај него и тој почна да слика гол таа вечер. Не можев да му кажам не на Лусијан“.
Во седумчасовни сесии, од седум навечер до два часот по полноќ, девет месеци, седум дена во неделата, доаѓала во студиото на 80-годишниот Фројд во Холанд Парк за да ја наслика, учејќи „дисциплина“ од уметникот кој ја прекорил кога таа доцнела. Сепак, и покрај тоа што потекнуваат од навидум различни светови, манекенката и сликарот развиле блиски односи, откривајќи дека станува збор за сродни духови кои можат многу да научат еден од друг, но и за себе.
„Не можев да доцнам ни минута. Тој беше навистина моќен. Сакав да му угодам. Но, посакувам да не позирав така. Тоа беше само првата поза што ја направив – само паднав на страната на софата, а тој рече: „Добро е“, и почна да слика. Тоа не е како манекенството каде што можеш да го промениш“.
Актите обично беа специјалност на Фројд. Сликањето на луѓето без облека, веруваше тој, го соголува нивниот надворешен слој и помогна да се откријат нивните инстинкти и желби.
„Навистина ме интересираат луѓето како животни“, им рече тој на кураторите на Тејт Британија пред големата изложба во 2002 година. „Дел од причината зошто ги сликам голи е затоа што можам да видам повеќе … Ми се допаѓа луѓето да изгледаат природно и физички опуштени како животни“.
Сликата на голата и бремена Кејт Мос на крајот беше продадена на анонимен купувач во 2005 година на аукција на Кристи, за неверојатни 3,9 милиони фунти, рекорд за Фројд во тоа време.
Во текстот во придружниот каталог, делото е опишано како „спој на спротивности“ во кои сликарот ја применил „бавната техника на старите мајстори на иконична фигура од минливиот и површен свет на современата мода, корици на списанија и комерцијални рекламирање“.
Мос еднаш раскажа како е создадена познатата фотографија на неа и Фројд во кревет од 2010 година кога Фројд заздравувал од несреќа, една година пред неговата смрт.
„Му донесов цвеќиња што ги сакаше … а тој беше во креветот.