Колку пати во животот сте ги слушнале стереотипите од типот – „парите се кај Албанците“, „Албанците се племенски организирани“, „тие може да се расправаат меѓу себе, но кога каузата е во прашање тогаш се единствени“? Јас ги слушам по 100 пати дневно.
Тие 45 минути на блуење отров ќе ми останат врежани во меморијата за цел живот. Тешко дека нешто друго што сум го чул во животот толку длабоко ќе допре до мене и ќе ми остане во сеќавањето. Часот по шовинизам немаше преседан, а потоа и не се повтори кај истата наставничка, но имаше помали репризи кај некои останати наставници по други предмети.
Тоа се случуваше на крајот од пролетта во 1991 година, Црвена звезда само што стана европски клупски шампион, а југословенските републики влегуваа во ерата на плураризмот. Лудилото од училниците набргу се префрли на телевизија и во весниците, каде за краток период се изнагледавме карти на „велики“, „големи“, „обединети“ и не знам какви вукојебини. Мапи на етничко разграничување, историски факти кои се премолчувале со децении и отворено ревидирање на Втората светска војна, која беше темелникот на нашето општество. Преку ноќ стана небитно да бидеш пионер, да го чуваш братството и единството и да навиваш за репрезентацијата која ти донела толку многу среќни моменти во животот.
Не знам дали некој друг имал слично искуство како моето, дали во некое друго училиште во Скопје и Македонија биле одржувани часови на иста тема? Знам дека тогаш бев скептик и не ми беше битно мислењето на учителката, но затоа никогаш во живот не обвинив некој од другарите за шовинизам и расизам, бидејќи тие беа само жртви на школскиот систем. Одгледувани да мразат Албанци, а ако е потребно и други народи. Па така им кажала наставничката.